mandag 21. januar 2019

Arbeidsmøte 21.01.2019

Arbeidsgruppa hadde møte på Rådhuset den 21-22 januar. Her la vi grunnlaget for det videre arbeidet. Det ble mye snakk om hva mandatet vårt er og hvordan vi best involverer innbyggere, lag- og foreninger og private i kulturlivet for å skape en plan hvor alle er med.

Vi endte opp med to digitale skjema. Her er det første skjemaet:
Kulturarenaplan - spørreskjema

Så trenger vi en oversikt på alle lag- og foreninger som har aktivitet, eller ønsker aktivitet. Med et slikt register kan vi bedre ha dialog og matche folk med lokaler. Her er det andre skjemaet:
Enkel registrering av lag- og organisasjoner på kulturfeltet.

Vi trenger at alle som eier eller driver en kulturarena bidrar med informasjon om sin arena. Dette skal de gjøre digitalt. Da må vi kunne kontakte dem. Også må vi håpe at de blir kontaktet. Derfor lagde vi et kontaktskjema for kulturarenar. Her er link til dette skjemaet.

Den videre møteplanen ser slik ut:

Møtestruktur:
28/01 februar/mars
28/29 mars
25/26 april

Den endelige Kulturarenaplanen skal legges frem til politiske prosess på disse datoene.
Utvalg for oppvekst og kultur: 22 mai
Formannskapet: 28 mai
Kommunestyret: 11/12 juni




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Lag- og foreningerskjema - forklart!

Hvem er det som bruker de ulike kulturarenaene? Hva driver folk med? Hvem er de? Og hvordan jobber de? Dette er ting som en kultursjef er ny...